Theme Layout

[Rightsidebar]

Boxed or Wide or Framed

[Framed]

Theme Translation

Display Featured Slider

Featured Slider Styles

[Centred]

Display Grid Slider

No

Grid Slider Styles

[style4]

Display Trending Posts

Display Author Bio

No

Display Instagram Footer

Don´t use my photos without my permission.
Ethän käytä kuviani ilman lupaani.
Copyright ©¸Johanna Koskiranta

Let's Connect

Kuhaa ja lantturanskiksia - kevyesti


Ensimmäinen treeniviikko on takana ja tulosta syntyy :) Hip hip hurraa!

Viikon aikana olen joutunut tutustumaan proteiinijuomien maailmaan, tutkinut proteiinipatukoiden sisältöjä, purnannut PT:lleni suositeltujen patukoiden ja protskujuomien lisäaineista ja makeutusaineista. Onnekseni löytänyt myös paremman vaihtoehdon sukraloosilla maustetulle mansikkapirtelölle. Tehnyt iHerb jättitilauksen (kun tuotteet saapuvat niin kerron, mitä herkkuja ja tarpeellista löysin), käynyt vitamiiniostoksilla Lifessä ja ladannut lisää pehmeää maitorahkaa jääkaappiin. Onneksi olen aina pitänyt rahkasta, ei tästä muuten mitään tulisi.
Suunnitelmissa on omien kahvakuulien osto ja sillä tuntumalla mitä olen kokeillut eri vaihtoehtoja taidan kallistua Russian kuuliin. Isoilla (ei tarkoita raskailla) kuulilla homma on helpompaa kuin pienemmillä. Seuraavaksi pitää ostoslistalle laittaa treenivaatteet. Tällä hetkellä kulutus on kovaa, joten taidan tarvita muutamat uudet housut ja paidan. Mitään muita vaatteita en sitten ostakaan ennen kuin 3 kuukautta on ohi.

Keittiönpöydällä on vihko, johon lisäilen ideoita mahdollisista tulevista kokkauksista, jotka sopisivat tähän ruokavalioon. Kun kaksi kertaa päivässä syö lämpimän ruoan, pitäisi jääkaapissa olla valmiina koko ajan jotakin, jonka voi lämmittää lihan kanssa eli kasvisruokia. Aika monta kertaa olen turvautunut Bali Wok -pussiin ja tehnyt kanawokkia. Nyt on mitta täynnä Balia ja viikonloppuna pitää tehdä valmiiksi ensi viikon kasvisjuttuja. Kun kaapissa on valmiina syötävät, niin ei tule edes mieleen lipsua.

Iltaisin olen lukenut Kaisa Jaakkolan hormonitasapaino -kirjaa. Kaisalla on ensi viikolla luento Porissa, joka pitää ehdottomasti käydä kuuntelemassa. Kaikki luennot ympäri Suomen ovat olleet niin täynnä, etteivät kaikki ole edes mahtuneet sisään. Onko laihdutusbuumi nyt suurempi kuin ennen vai onko se aina ollut tällaista tammikuussa? Ehkä en ole vain ennen huomannut.
Kerron kirjasta lisää, kun olen käynyt kuuntelemassa luennon ja saan tiiliskiven loppuun. Olen ollut iltaisin niin poikki, että lukeminen on edistynyt ehkä 2 sivua kerrallaan.

Perjantain kunniaksi paistoin kuhaa ja tein lantturanskiksia. Tällä on hyvä aloittaa rauhallinen ja rentouttava viikonloppu.

Mukavaa viikonloppua!



Kuhafile ja lantturanskikset

Suolaa kuhafile ja paista öljyssä pannulla. Lisäsin öljyn joukkoon valkosipulia, jotta kuhaan tarttui kevyt valkosipulin aromi. Lopuksi maustoin kuhan sitruunalla ja lisäsin päälle tuoretta korianteria.

Lämmitä uuni 200-asteeseen. Kuori lantut ja leikkaa ranskalaisiksi. Laita lantut kulhoon ja mausta sormisuolalla ja provencen yrttisekoituksella, sekoita. Sivele uunipelli öljyllä ja kaada lantut siihen. Laita uuniin ja anna lanttujen kypsentyä al dente, niin että niihin jää purutuntumaa, ei pehmeiksi. Aika riippuu lohkojen koosta, minulla ne olivat uunissa n. 15 min.

Nosta sormisuola pöytään, jos sitä vielä tarvitaan.


QuickEdit
Hellan ja viinilasin välissä
4 Comments
Share :

4 kommenttia:

  1. Tsemppiä kevyempään elämään! Mulla on vuoroviikoin kaapissa maitorahkaa ja creme fraichea, kun en aina tiedä panostaisinko ruokablogiin vai itseeni. Voisikohan ne kulkea käsikädessä? :) Herkullinen annos kalaa ja lantturanskiksia. Mä niin rakastan kaikkia uunijuureksia tällä hetkellä. Niissä vaan on niin paljon makua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :) Osuit naulankantaan, ei tämä tosi keveiden ruokien tekeminen oikeasti olekaan mitään helppoa. Perusjuttuja saan tehdyksi, mutta jotakin gourmeta ja maailmoja syleilevää kevytruokaa ei ole syntynyt. Tällä hetkellä on kuitenkin pakko pitää itseään niskasta kiinni ja valita se rahka :) Yritetään vaan säveltää, jos vaikka syntyisi vahingossa sonaatti. Mukavaa sunnuntai-iltaa!

      Poista
    2. Niinpä :) Mutta tasapainoillaan sitten näiden välillä ja varmasti sitä pystyy kehittelemään uusia kevyitäkin reseptejä, kunhan hetken opettelee uusia tottumuksia.

      Poista
  2. Itselläni on tietyllä tavalla "ongelmaksi" tullut noiden perunan korvikkeiden; bataatti, lanttu, porkkana, liiallinen makeus, jota tietenkin riittävällä suolalla saisi taitettua, mutta... Se tietenkin rajaa syömisen hyvin niukaksi, että jos se onkin tarkoitus. Kyllä peruna silti yhä on niin mahtava perusruoka ja muuntuu moneksi. Tässä tällainen arjen ongelma :)mutta eihän niitä perunoitakaan tarvitse ämpärillistä syödä, yksikin maistuu todella hyvältä ja sen rinnalla nuo edellä mainitut on hyvä lisä. Odotan lisää hyviä reseptejä, näistä saa aina jotain uutta omaankin menuuseen!

    VastaaPoista

Kaunis kiitos kommentistasi!

.hidden {display: none !important;}

Follow @hellanjaviinilasinvalissa