Theme Layout

[Rightsidebar]

Boxed or Wide or Framed

[Framed]

Theme Translation

Display Featured Slider

Featured Slider Styles

[Centred]

Display Grid Slider

No

Grid Slider Styles

[style4]

Display Trending Posts

Display Author Bio

No

Display Instagram Footer

Don´t use my photos without my permission.
Ethän käytä kuviani ilman lupaani.
Copyright ©¸Johanna Koskiranta

Let's Connect

Stressiä sykemittarista


Sain äitienpäivälahjaksi sykemittarin. Mahtavaa tai niin minä luulin. Jatkoin lenkkeilyä sykemittarin kanssa, mutta miten kävikään? Lenkit alkoivat siirtyä stressin puolelle, kun tuijottelin vähän väliä ranteeseen pysyäkseni kärryillä, missä sykkeet huitelevat. Katsominen ei stressanut vaan ne lukemat, joita mittari näytti.  Kun olin juossut tarpeeksi monta lenkkiä sykemittarin kanssa ja todennut, etteivät sykkeet näytä siitä laskevan, jätin mittarin kotiin, koska pelkäsin saavani sydänkohtauksen. Tieto lisää tuskaa! Enhän minä ollut rasvanpolttotasolla koko lenkin aikana vaikka kuinka hitaasti juoksin, joten ei turhaan tullut personal treineriä hommattua.

Tämä tapahtui viime keväänä, enkä ole sen jälkeen käyttänyt mittaria. Olen todennut vain, että korkealla ovat. Tänään PT:ni totesi, että sykemittari pitäisi olla, että hänkin näkisi syketason. Eikä vastaukseksi riittänyt, että siellähän 190 hujakoissa huitelee, kun ei ihan täysillä mennä.

Ilmeisesti joudun ottamaan sen taas käyttöön. Toivottavasti pienemmällä stressillä kuin viimeksi. Tiedän, että ystävälleni on tapahtunut täysin sama juttu. Sykemittari jäi myös kotiin.

Kuva: Polar

Tutustuin Polarin sivuilla sykemittareihin ja löysin uuden bluetooth -version, jolla saa tiedot appsin kanssa iPhoneen. Ehkä pitäisi harkita tällaista? Olen käyttänyt Sport Tracker Appsia ja kun tutkin sivustoa tarkemmin, niin huomasin, että myös tähän ohjelmaan löytyisi oma sykevyö.

Treenit ovat kulkeneet hyvin huohottaen ja hampaat irvessä, mutta se olo mikä on treenin jälkeen - olen niin kaivannut tätä.  Painokin tulee alas, mutta hyvin hitaasti. Kaikki mulle heti tänne -tyypille liian hitaasti. Kuulemma ei ole aineenvaihdunta vielä täysin käynnissä, lähinnä pelkään, että mahtaako se käynnistyä ikinä?

Huomisen ohjelmassa hiihtolenkki ja ilmeisesti sykemittarin etsintä?  Onneksi hiihtäessä ei voi vilkuilla rannetta, joten tutkin vasta lenkin jälkeen oliko sydänkohtaus lähellä.




QuickEdit
Hellan ja viinilasin välissä
2 Comments
Share :

2 kommenttia:

  1. Mulla on ollut reilun vuoden käytössä Polarin FT60 (http://fi.polar.fi/fi/tuotteet/kohota_kuntoasi/fitness_crosstraining/ft60). Oon tykänny siitä tosi paljon, koska se antaa konkreettista palautetta joka treenin jälkeen, esim. "rasvanpolttokyky parantumassa". Viikon päätteeks se antaa sit tuomion viikon liikunnoista: "harjoitusviikko vajaa/liiku enemmän sykealueella 2/hyvä viikko" jne. Parhaina viikkoina olen saanut siltä tähden tai kaksi, jotka näkyvät sitten tsemppinä näytöllä koko seuraavan viikon. Joskus on tullut myös pokaali :D Heh!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa oma orjapiiskuri ja motivaattori ranteessa, sopisi mulle :) Nyt kun vihdoinkin löysin sen sykemittarini totesin sen olevan Polarin FT40 ja patterit finaalissa. Joten huomenna patteriostoksille ja sitten kokeiluun taas. Aika paljon tekisi mieli kokeilla myös tuota iPhonen kanssa toimivaa sykevyötä.

      Tuo sun versiosi kuullostaa tosi hyvältä, palautetta tässä kaivataan ja mielellään positiivista!


      Poista

Kaunis kiitos kommentistasi!

.hidden {display: none !important;}

Follow @hellanjaviinilasinvalissa