Theme Layout

[Rightsidebar]

Boxed or Wide or Framed

[Framed]

Theme Translation

Display Featured Slider

Featured Slider Styles

[Centred]

Display Grid Slider

No

Grid Slider Styles

[style4]

Display Trending Posts

Display Author Bio

No

Display Instagram Footer

Don´t use my photos without my permission.
Ethän käytä kuviani ilman lupaani.
Copyright ©¸Johanna Koskiranta

Let's Connect

Lujasti kiinni kahvakuulassa


Terveisiä sairastuvalta. Kirjoittaminen on jäänyt, kun pikku potilas on vaatinut hoitoa, mutta tänään näyttää paremmalta.

Kuntokuuristani on kaksi kuukautta takana, liikunnanilo on löytynyt ja pysynyt. Olen täysin koukussa kahvakuulailuun. En usko, että olisin jaksanut yksin puurtaa kuntosalilla. Kahvakuulassa meillä on mahtava naisporukka tsempaamassa toisiamme - naisenergiaa parhaimmillaan. Hankin jopa Antti Nurmen Tehokas kahvakuula -kirjan, jotta tulee teoriatkin opiskeltua. Omat kahvakuulat ovat hankintalistalla. Olen testannut erilaisia kahvakuulia ja nyt tiedän millaiset haluan ja mitkä sopivat minun käteeni ja millaisia en missään tapauksessa ottaisi.



Paino putoaa rauhallista vauhtia, mutta senttejä on karissut reippaasti ja housuissa eron huomaa selkeästi. Tavoitteena on saada jalkaani 6 vuotta sitten Roomasta ostetut farkut. Tavoite on kova, mutta niin olen minäkin :)

Olen treenannut 4 kertaa viikossa kahvakuulan kanssa ja jaksaminen on ollut hyvää, myös palautuminen on ollut kohdallaan. Se kertoo ruokavalion olevan kunnossa, vaikka olenkin joutunut hieman hiilihydraateista tinkimään, jotta paino lähti laskuun. Palautumisjuoman jouduin vaihtamaan jälleen kerran, koska SunWarriorin riisipohjainen palautumisjuoma aiheutti allergiaoireita. Vaihdoin iHerbistä tilaamaani herapohjaiseen Natural Factorsin double chocolate -proteiinivalmisteeseen, johon olen ollut hyvin tyytyväinen ja se maistuukin hyvälle. Pakastan banaaneja valmiiksi paloiteltuna ja kun tulen treeneistä sekoitan proteeinivalmisteen, veden ja jäisen banaanin tehosekoittimessa.

Marjoja kuluu yli 200 g päivässä ja kasviksia tulee syötyä 1/2 kg päivässä ja tietysti hyvälaatuista lihaa. Odotan kesää todella paljon, jotta saan alkaa tekemään salaatteja, näillä pakkasilla se ei käy mielessäkään. Teen joka aamu valkuaisista "blinin", jonka täytteenä vaihtelen kylmäsavulohta tai kalkkunaa. Nälkää en ole vieläkään kärsinyt, joten tällainen laihdutuskuurin varmasti pitäisikin olla. Syön enemmän kuin moniin vuosiin - 5 kertaa päivässä.

Naiset huomio! Yksi erittäin mukava lieveilmiö on tullut tämän kahden kuukauden aikana. PMS-oireet ovat kadonneet - jäljellä on vain hirveä siivouspuuska, jota ei lueta haitaksi, koska se tulee vain kerran kuukaudessa ja kestää kaksi päivää. Ei enää päänsärkyä, eikä kipuja - tässä huomaa ravinnon ja kuntoilun merkityksen hormoneihin. Jos et ole vielä lukenut Kaisa Jaakkolan kirjoja Hormonidieetti ja Hormonitasapaino, niin suosittelen lämpimästi. Näissä käsitellään hormonien vaikutuksia elämäämme ja kehoomme.

Olo on loistava ja oma sisäinen korsetti on löytymässä. Uskon, että pääsen tavoitteeseen. Yksin en olisi tähän pystynyt, joten PT:ni Jennin osakkeet ovat korkealla. Tavoitepainoon pääsemisessä saattaa kulua hieman enemmän kuin kolme kuukautta, koska ensimmäisen kuukauden aikana painoni ei pudonnut ollenkaan, mutta hitaasti hyvää tulee.

Ainoa asia mikä harmittaa on se, etten ole tehnyt tätä aikaisemmin.

Mukavan aurinkoista maanantaita!



QuickEdit
Hellan ja viinilasin välissä
4 Comments
Share :

4 kommenttia:

  1. Kuulostaa hienolta.

    Kahvakuulailu on parasta.

    Kamppailen täällä oman projektini kanssa, painonlasku stoppasi lähes täysin aloittaessani liikunnan suuremmissa määrin, ja tuo, 5x päivässä (n. 1700kcal) ei minun painoa enää laske. Syön hiilareita kohtuudella, mutta oikeasta määrästä en osaa sanoa.

    Kuinka paljon itse niitä keskimäärin syöt, kun sanoit että sinun täytyi niistä tinkiä jotta painosi lähti laskuun?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet siis samassa veneessä :) minulla paino ei pudonnut ensimmäisen kuukauden aikana ollenkaan, mutta se on kuulemma täysin normaalia kun treenailee enemmän.

      Tottahan toki niitä hiilareita tulee marjoista ja vihanneksistakin, mutta viljoja en käytä ollenkaan ja riisiä/bataattia/quinoaa tai vastaavaa vain sinä päivänä kun treenaan ja vain treenin jälkeisellä aterialla, riisiä esim. 50 g kuivapainona. Hedelmiä ei ollenkaan.

      Näyttää sopivan minulle. Taitaa kuitenkin olla hyvin yksilöllistä tuo hiilarien tarve. Tsemppiä, kyllä se sinullakin lähtee vielä alaspäin :)

      Poista
    2. Täällä keikutaan.

      Itse en myöskään ole laskenyt noita marjoja ja vihanneksia mukaan. 50g on minullakin ollut se treeninjälkeinen määrä. Lisäksi olen syönyt hedelmän per päivä. Leipää tulee päivästä riippuen 0-2 kpl, riippuen treenimääristä.

      Täytynee vielä testailla mikä tätä painoa jumittaa :)

      Poista
  2. Kiitos kirjavinkeistä Johanna! Ehdottomasti hankittava, kukaan ei jaksa kuunnella kerran kuussa ärjyvää äitiä :-)

    Itsekin olen hurahtanut kahvakuulaan, se on todella hauska treenausmuoto. Tsemppiä!

    Ja hauskaa hyvää pääsiäismatkaa! Olemme olleet Vemdalenissa ja Björnriketissä, tosin vuosia sitten. Pienten lasten kanssa varsinkin paikka oli kiva ja hallittavissa.

    Terveisin, Outi F :-)

    VastaaPoista

Kiitos kun jätit viestin minulle!

.hidden {display: none !important;}

Follow @johanna_koskiranta